Loading

Spoorbaan

Branding, Design, Events

Vraag

Spoorbaan official is een technofeest dat gehouden wordt in Apeldoorn. Om een nieuwe editie te lanceren zijn wij gevraagd voor een passend concept die gebruikt kan worden voor social media en promotie. Het moest aansluiten op het “jonge” publiek en de kracht van Spoorbaan weergeven. Jong, dynamisch, fris en vooral techno.

Concept

Abstracte fotografie die de aandacht zou trekken van het publiek, dat was onze invalshoek. Door het interessante lijnenspel, wat allemaal begon met het tekenen van een muzieksleutel, hebben wij een concept neer weten te zetten dat een frisse uitstraling geeft en perfect past bij het publiek. Dit concept is doorgetrokken op posters die je door de hele stad kon vinden.

Techno wasn’t designed to be dance music, it was designed to be a futurist statement

[Jeff Mills]

It all starts with a sketch

Om onze creativiteit de vrije loop te laten starten veel van onze projecten met pen en papier. Zo ook in dit geval. Een muzieksleutel was de aanleiding van het vormenspel dat ontstaan is voor Spoorbaan. De muzieksleutel staat natuurlijk verbonden met de muziek die Spoorbaan maakt en waar mensen van genieten. Na een schets creëren wij een bijzonder spel van cirkels, vormen en lijnen die uiteindelijk de abstracte fotografie weergeven. Uiteindelijk is er een concept ontstaan waar wij trots op zijn.

Huisstijl

Promotiemateriaal is natuurlijk onmisbaar bij het organiseren van een feest. Daarom hebben wij posters, flyers, banners en een heel social media plan gemaakt. Alles in de huisstijl van het ontwikkelde concept. Om de doelgroep aan te spreken hebben wij ons gericht op posts die op de verschillende social media platvormen verschenen.




 

 

Home is where the techno sounds loud